ALMINDELIGE SALGSBETINGELSER

van Vonroc B.V., adresseret på Lingenstraat 6, 8028 PM, ZWOLLE, Holland.

Deponeret under Nr. 71933107 i Handelskammeret i Zwolle, Holland.

 

A. DEFINITIONER

1. I disse almindelige salgsbetingelser skal følgende beskrivelser anvendes i følgende betydning, medmindre andet udtrykkeligt er angivet:

Vi: Vonroc B.V., med adresse i Zwolle.

Kunde: den person, som vi afgiver et tilbud til, eller med hvem vi indgår en aftale med, om levering af varer fra os.

Privat: en kunde, der ikke handler i udøvelse af erhverv eller forretning.

Producent/leverandør: en tredjepartsleverandør af visse varer

Webshop: en webshop, der er vores ejendom, og som vi driver, heddende: Vonroc.com.

Aftale: aftalen mellem os og kunden.

 

B. GENERELT

1. Vores generelle vilkår for salg og levering skal forblive i kraft på enhver levering, uanset enhver anden klausul i køberen, der ikke udtrykkeligt og specificeret en undtagelse fra nogen af vores vilkår og betingelser. Ingen rettigheder kan udledes af en enkelt henvisning til de generelle vilkår og betingelser. Det er udtrykkeligt udelukket, at købers vilkår og betingelser for generelle og/eller køb finder anvendelse.

2. Undtagelser fra de vilkår og betingelser, der er fastsat i disse vilkår og betingelser, må kun ske ved skriftlig aftale fra os.

3. Mundtlige forpligtelser og aftaler med vores medarbejdere er kun bindende for os, hvis og i det omfang bekræftet af os skriftligt.

4. I det omfang en eller flere bestemmelser i disse udtryk eller dele heraf ikke finder anvendelse efter rettens opfattelse, skal det i stedet tages i betragtning, at denne bestemmelse, der ligger mest i nærheden af det formål, som parterne har til hensigt, og som er udtrykt i den bestemmelse, der erklæres ud af ansøgningen, i stedet tages i betragtning. De øvrige bestemmelser i disse betingelser er fortsat i fuld kraft.

5. Hvis disse vilkår og betingelser er angivet på et andet sprog end det nederlandske sprog, vil den nederlandske version af disse betingelser have forrang.



C. TILBUD OG AFTALER

1. Alle tilbud fra os er ikke-bindende, medmindre andet er aftalt skriftligt. Åbenlyse fejl eller fejl binder os ikke.

2. Alle vores tilbud er gyldige i højst tre måneder, medmindre andet er angivet.

3. Kataloger, fotos, billeder og tegninger, der stilles til rådighed af os eller af vores leverandører i, er ikke bindende og er kun til generel information. De kræver ikke, at vi leverer i overensstemmelse med de tilsvarende målinger, vægte eller tekniske detaljer og kan aldrig betragtes som en garanti. De kataloger, fotografier, billeder og tegninger, der stilles til rådighed, forbliver vores ejendom til enhver tid og må ikke kopieres eller gives til tredjepart eller gives til inspektion uden vores skriftlige samtykke.

4. Vi påtager os intet ansvar for billeder og tegninger leveret af os eller af vores leverandører, undtagen i tilfælde af forsæt eller grov uagtsomhed. Vores kunder kan ikke udlede nogen ret fra forskelle mellem disse billeder og tegninger og varer bestilt som følge af disse afvigelser, uanset om disse afvigelser skyldes fejl i tegningen, mellemliggende konstruktion ændringer eller enhver anden årsag

5. Kunden afgør selv, om varerne er egnede til formålet. Vi garanterer ikke, at varerne er egnet til formålet, som køberen ønsker at tildele dem til, selv om formålet er blevet gjort kendt for os. Udtalelser, som vi har vedtaget i forbindelse med levering af varerne, vil ikke føre til noget ansvar fra os.

6. Aftalen vil blive indgået på dagen for forsendelsen af vores skriftlige ordrebekræftelse eller, i tilfælde af salg via vores webshop, efter ordren er blevet permanent afgivet.

7. Enhver aftale accepteres altid på betingelse af, at kreditværdigheden fra de indhentede oplysninger viser sig at være tilstrækkelig. Vi har til enhver tid ret til at suspendere opfyldelsen af en aftale, hvis vi efter indgåelsen af aftalen tager kendsgerninger og/eller omstændigheder til efterretning, der giver os god grund til at frygte, at køberen ikke vil være i stand til eller uvillig til at opfylde sine forpligtelser over for os.

8. Hvis tilstrækkelig kreditværdighed ikke er blevet påvist, eller køberens juridiske form har ændret sig, kan vi opsige aftalen, enten helt eller delvist, uden retslig indgriben og uden yderligere oplysninger om vores overholdelse af resten og/eller erstatningen.

D. PRIS

1. Med undtagelse af priserne på webshoppen, medmindre andet er angivet, er de angivne priser altid i euro og eksklusive omsætningsafgift og andre omkostninger og offentlige udgifter, der gælder for salg og levering. Priserne på webshoppen er altid i euro og inklusive omsætningsafgift og andre omkostninger og offentlige udgifter til salg og levering.

2. Medmindre priserne er aftalt som "faste priser", er ordrer kun opført af os til priser, der gælder på dagen for forsendelsen. Priserne inkluderer emballage og omfatter ikke omsætningsafgift og andre offentlige afgifter.

3. Vi er berettiget til at opkræve behandlingsgebyrer for alle ordrer. Disse afhænger af ordrestørrelsen og af det land, hvor kunden befinder sig, eller hvor leveringen skal leveres.

4. Eventuelle prisstigninger som følge af afgifter i den offentlige sektor, lønstigninger, prisstigninger eller andre omkostningsforøgnende faktorer, som er indtredet efter indgåelsen af en aftale, overtages af køberen, hvis der er en periode på mindst tre måneder mellem ordre og levering.


E. LEVERING

1. Hvis der ikke er foretaget andre bestemmelser, vil levering finde sted fra vores lager i Zwolle, i henhold til "ex works" Incoterm er i kraft på tidspunktet for indgåelsen af kontrakten. I tilfælde af leverancer som følge af aftaler indgået via webshoppen gælder leveringsadressen, som kunden gav os til kende under afgivelsen af ordren.

2. Hvis kunden afviser købet eller er uagtsomme i at give oplysninger eller instruktioner, der er nødvendige for levering, vil varerne blive opbevaret for køberens risiko. I så fald vil køberen være ansvarlig for alle yderligere omkostninger, herunder, under alle omstændigheder, lageromkostninger.

3. Vi er kun forpligtet til at forsikre varer, der opbevares til vores kunde mod brandskader og tyveri i overensstemmelse med vores forsikringsbetingelser. Alle andre former for risiko, herunder molest risiko, er på bekostning af kunden.

4. Vi kan, om nødvendigt, levere i portioner. Enhver dellevering betragtes som en særskilt aftale, i henhold til disse vilkår og betingelser, og kan derfor faktureres som sådan.

5. Specificerede leveringstider tæller altid som værende udført ca. og aldrig som en fast afgjordt termin. Hvis parterne ikke har aftalt en leveringstid, skal kunden skriftligt give os en periode på mindst en måned for at udføre, før han kan hævde, at leveringstiden overskrides. Vi vil altid forsøge at overholde en bestemt leveringstid så meget som muligt, men at overskride det kan aldrig føre til vores ansvar, undtagen i tilfælde af forsæt eller grov uagtsomhed. I tilfælde af en sådan overskridelse har kunden desuden ikke ret til at annullere ordren eller nægte modtagelse af varerne. Vi bør have mulighed for at levere eller præstere ordentligt.

6. Vi forbeholder os ret til at levere i dele, medmindre dette tidligere er skriftligt aftalt. Kunden er forpligtet til at betale fakturaerne vedrørende de delvise leverancer, som om de var separate transaktioner.

7. Hvis kunden efter en opsomering fra os misligholder eller har misligholdt opfyldelsen af udestående fakturaer, har vi ret til at suspendere alle afventende fremtidige leverancer uden forudgående varsel og/eller til at opkræve betaling forud af levering til kunden og/eller annullere udestående ordrer. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger, som kunden vil opleve eller oplever som følge heraf.

8. Leveringer foretaget som følge af en aftale indgået via webshoppen leveres til den angivne leveringsadresse. Hvis forsendelsen ikke kan modtages på leveringstidspunktet, vil den blive tilbudt en anden gang inden for et par dage. Hvis leveringen ikke kan modtages igen, vil kunden modtage en besked fra transportøren om at afhente pakken på depotet. Hvis ordren ikke afhentes fra depotet inden for den frist, der er fastsat af transportøren, vil den automatisk blive returneret til os. Hvis forsendelsen skal dendes igen , vil dette være på kundens regning.



F. BETALINGER

1. Betalingsperioden for hver faktura skal fra den fakturadato, der er angivet på fakturaen.

2. Alle betalinger vil blive foretaget af kunden i overensstemmelse med de betalingsbetingelser, der er angivet på fakturaen uden fradrag, suspension eller afregning. Medmindre andet er aftalt skriftligt, skal alle betalinger betales i den aftalte valuta senest 30 dage efter fakturadatoen på en bankkonto, som vi skal angive på fakturaen. Betalinger foretaget af køberen, medmindre vi bestemmer andet, fratrækker altid alle skyldige renter og omkostninger og for det andet til forfaldne fakturaer, der er åbne længst, også selvom køberen angiver, at betalingen vedrører en efterfølgende faktura.

3. I tilfælde af misligholdelse eller ikke-rettidig betaling, skal kunden være i misligholdt eller betale 1% rente per måned eller en del af en måned, fra den dato, hvor fristen udløber, i hvilket tilfælde det samlede beløb af fordringer mod køberen vil blive betalt fuldt ud. Forsinkelse i leveringen ud over vores skyld, der opstår som omhandlet i artikel I, ændrer ikke de faste betalingsperioder.

4. Betingelserne i F.1 gælder også for varer, der opbevares på vores lagre på kundens anmodning og for delleverancer.

5. Desuden skylder kunden os alle de omkostninger, både juridiske og udenretslige, som vi skal pådrage os for at opnå opfyldelsen af vores krav. De udenretslige opkrævningsomkostninger i hænderne på kravet udgør 15 % af det beløb, der er betalt for opkrævningen, uden maksimum og med mindst 40,00 EUR. Den blotte omstændighed, at vi forsikrer os en tredjeparts hjælp til at modtage en inkasso, viser kundens niveau og besiddelse for at kompensere for de udenretslige opkrævningsomkostninger. I tilfælde af, at køberen indgiver konkursbegæring i forbindelse med inkassoforanstaltninger, skylder den også de sædvanlige omkostninger ved at indgive konkursbegæring i det pågældende Arrondissement.

6. De omstændigheder, der er omhandlet i E.7, C. 3, C. 4 og K. 2, giver ikke køberen ret til at afvise, forkorte, modregne eller suspendere modtagelse eller betaling af varer eller til at søge erstatning fra os.

7. Reklamer giver ikke køberen ret til at afvise, forkorte, modregne eller suspendere betalingen.

8. Vi har ret til uden retslig indgriben at inddrive de varer, der stadig er ubetalte under ejendomsforbehold, uanset vores ret til erstatning, i følgende tilfælde:

a) hvis kunden har misligholdt sagen.

b) hvis køberen erklæres konkurs, ansøger om betalingsstandsning eller provenuet med hensyn til fuldstændig eller delvis likvidation af sin virksomhed.

c) hvis køberens virksomhed ved overdragelse af aktier eller ved dødsfald skifter hænder.

d) hvis køberens retlige form ændres.

e) i tilfælde af beslaglæggelse og fuldbyrdelse af købers ejendom og/eller ejendomme, herunder de varer, der leveres af os, men endnu ikke fuldt betalt. Hvis vi gør brug af denne ret, vil vi modregne den del af købsprisen, der allerede er betalt til os. I så fald beholder vi vores erstatningskrav.

9. Vi er berettiget til at anmode køberen til at betale eventuelle skyldige beløb under en konto (herunder for uretmæssigt fratrukket rabatter, forsendelse og / eller kontant ved levering og renteomkostninger ikke er betalt, men opkrævet) ved at betale os skyldige beløb (herunder under definerede salgsbonusser, rabatter og / eller andre aftalte vilkår).

10. Under F.3 og F.5. sidstnævnte finder kun anvendelse på private kunder, for så vidt disse bestemmelser ikke afviger negativt fra afgørelsen om kompensation for udenretslig opkrævningsomkostninger for køberen.

 

G. FORBEHOLD AF EJERSKAB

1. Alle varer leveret og endnu ikke leveret, forbliver udelukkende vores ejendom, indtil alle krav, vi har eller vil få fra køberen, herunder i det mindste de krav, der er omhandlet i BW 3:92 (2), er blevet betalt fuldt ud.

2. Så længe ejendomsretten til virksomheden ikke er blevet overdraget til køberen, må den ikke give virksomheden eller give tredjemand anden ret til at gøre dette, undtagen i forbindelse med sin normale virksomhed. På vores første anmodning forpligter køberen sig til at samarbejde med etableringen af pant i de krav, som køberen har opnået eller skal indhente fra levering af forretning til sine kunder.

3. Kunden er forpligtet til at holde de leverede varer under reservation af ejerskab med behørig omhu og som identificerbare ejendom af vores.

4. Vi har ret til at tage de varer tilbage, der er leveret under ejendomsreservation, og er stadig til stede hos køberen, hvis køberen misligholder sine betalingsforpligtelser eller er i eller har vanskeligheder med betalinger. Køberen vil til enhver tid give os fri adgang til hans terrein og /eller bygninger til inspektion af virksomheden og / eller i udøvelsen af vores rettigheder.

5. Kunden skal på vores første anmodning påtage sig:

a) at forsikre og sikre de varer, der leveres under reservation af ejendom, og at være forsikret mod brand-, eksplosions- og vandskade og mod tyveri og at stille forsikringen for en sådan forsikring til rådighed for inspektion.

b) at give os alle krav fra køberen til forsikringsselskaberne vedrørende de varer, der leveres under ejendomsforbehold til os på den måde, der er foreskrevet i artikel 3:239 i den nederlandske borgerlige lovbog (BW).

c)for at markere de varer, der leveres under reservation af ejerskab som vores ejendom.

d) at samarbejde på andre måder med alle rimelige foranstaltninger, som vi ønsker at træffe for at beskytte vores ejendomsret med hensyn til varerne, og som ikke urimeligt og hindrer køberen i den normale udøvelse af hans virksomhed.

6. Bestemmelserne i G1 til G5 indeholder ikke bestemmelser om andre toldpligter over for sælgeren.

7. For kunder i Tyskland foretages nedenstående reservation af ejerskab og det forbehold, der er omhandlet i G1-G6, kun i det omfang dette supplerer følgende:
Für Abnehmer in Deutschland gilt den nachstehenden erwähnten Eigentumsvorbehalt und gilt der unter G1 bis einschließlich G6 genannte Vorbehalt nur für soweit es einen Zusatz ist:

Das Eigentum an den gelieferten Waren bleibt zur Sicherung aller Ansprüche vorbehalten, die uns aus der gegenwärtigen und künftigen Geschäftsverbindung bis zum Ausgleich aller Salden gegen den Abnehmer und seine Konzerngesellschaften zustehen. Unser Eigentum erstreckt sich auf die durch Verarbeitung der Vorbehaltsware entstehende neue Sache. Der Abnehmer stellt die neue Sache unter Ausschluss des eigenen Eigentumserwerbs für uns her und verwahrt sie für uns. Hieraus erwachsen ihm keine Ansprüche gegen uns.

Vorbehaltsware mit Waren anderer Lieferanten, deren Eigentumsrechte sich ebenfalls an der neuen Sache fortsetzen, erwerben wir zusammen mit diesen Lieferanten – unter Ausschluss eines Miteigentumserwerbs des Abnehmers - Miteigentum an der neuen Sache, wobei unser Miteigentumsanteil dem Verhältnis des Rechnungswertes unserer Vorbehaltsware zu dem Gesamtrechnungswert aller mitverarbeiteten Vorbehaltswaren.

Der Abnehmer tritt bereits jetzt seine Forderungen aus der Veräußerung von Vorbehaltsware aus unseren gegenwärtigen und künftigen Warenlieferungen mit sämtlichen Nebenrechten im Umfang unseres Eigentumsanteils zur Sicherung an uns ab.

Bei Verarbeitung im Rahmen eines Werksvertrages wird die Werklohnforderung in Höhe des anteiligen Betrages unserer Rechnung für die mitverarbeitete Vorbehaltsware schon jetzt an uns abgetreten. Solange der Abnehmer seinen Verpflichtungen aus der Geschäftsverbindung an uns ordnungsgemäß nachkommt, darf er über die in unserem Eigentum stehende Ware im ordentlichen Geschäftsgang verfügen und die an uns abgetretenen Forderungen selbst einziehen. 

Bei Zahlungsverzug oder begründeten Zweifeln an der Zahlungsfähigkeit oder Kreditwürdigkeit des Abnehmers sind wir berechtigt, die abgetretenen Forderungen einzuziehen und die Vorbehaltsware zurückzunehmen.

Scheck-/Wechselzahlungen gelten erst nach Einlösung der Wechsel durch den Abnehmer als Erfüllung.

Hinsichtlich der Vereinbarung von Eigentumsvorbehaltsrechten gilt ausschließlich deutsches Recht.

 

H. REKLAMATIONER

1. Reklamationer vedrørende umiddelbart observerbare undtagelser vedrørende ordrebekræftelsen, den leverede faktura eller fakturaen skal indgives skriftligt senest 14 dage efter modtagelsen af ordrebekræftelsen, leveringen er foretaget, eller fakturaen er modtaget. I mangel af rettidige reklamation anses køberen for at have godkendt leveringen, ordrebekræftelsen og/eller fakturaen.

2. Ikke synlige mangler vedrørende leverede varer skal vises skriftligt til os inden for syv dage efter opdagelsen, men senest 30 dage efter levering. I mangel af rettidige reklamation anses køberen for at have godkendt varerne.

3. Reklamation for leverede varer må ikke påvirke varer, der tidligere er leveret, eller produkter, der skal leveres, selv om de er blevet eller vil blive leveret i forbindelse med samme aftale.

4. Hvis klager accepteres af os, vil vi træffe effektive foranstaltninger efter eget valg uden forsinkelse.

5. Hvis kunden reklamerer, skal han tillade, at en sagkyndig eller et uafhængigt kontrolorgan foretager en kontrol af de pågældende varer. Når reklameringen er begrundet af eksperten, er omkostningerne ved inspektionen for os. Hvis ikke, bæres omkostningerne af køberen.

6. Alle varer, herunder varer, der er omfattet af garantibestemmelser og andre reparationsforsendelser, må først returneres efter vores udtrykkelige skriftlige samtykke. Omkostningerne for returneringen er på kundens bekostning. Returneringer berører ikke forpligtelserne til at betale fakturabeløbene. Modtagelse af returneringer betyder under ingen omstændigheder, at vi accepterer årsagen til returneringerne fra kunden. Risikoen for en retour forbliver hos kunden, indtil de krediteres af os.

 

I. FORCE MAJEURE

1. Force majeure: enhver situation, der midlertidigt kan forhindre opfyldelsen af kontrakten, og som ikke kan tilskrives den part, der påberåber sig force majeure. Force majeure omfatter under alle omstændigheder strejker, udelukkelser, ovennævnte foranstaltninger, krig og belejring, brand, naturkatastrofer, epidemier, mangel på råvarer og/eller arbejdskraft, der er nødvendig for levering af varerne, transportproblemer i sælgers godstransport, ikke, i for øjeblikket eller uden korrekt overholdelse af resultater og problemer i forbindelse med elektronisk transmission eller modtagelse af meddelelser og data. Force majeure som beskrevet ovenfor af leverandører eller andre tredjeparter, som vi er afhængige af, ses også som force majeure fra os.

2. Force majeure meddeles straks efter den part, der påberåber sig force majeure. Hvis kunden er afhængig af force majeure, har vi ret til at opkræve yderligere omkostninger, såsom men ikke begrænset til ventetider og yderligere rejse- og opholdsudgifter til kunden. Hvis force majeure-situationen ophører, skal den straks skriftligt meddeles den anden part af den part, der har påberåbt sig force majeure.

3. Under force majeure suspenderes vores levering og andre forpligtelser. Hvis force majeure-perioden varer længere end seks måneder, har begge parter ret til at opsige aftalen uden i så fald en forpligtelse til at betale erstatning.

4. Hvis vi allerede har udført delvist, enten ved fremstilling eller ved delvis levering, har vi ret til en rimelig godtgørelse af omkostningerne ved denne præstation, som vi har afholdt indtil tidspunktet for force majeure.

J. GARANTI

1. Vi giver ikke nogen garanti, bortset fra specifikt beskrevet i aftalen eller i disse vilkår og betingelser. Denne garanti gælder kun for kunden og for vores diskretion.

2. Vi garanterer, at varer af vores eget mærke "Vonroc" fungerer korrekt i en periode på to år og af de øvrige varemærker i en periode på et år eller som aftalt på anden måde. Garantiperioden begynder fra den i artikel E. 1 omhandlede leveringsdato.

3. Køberen er ikke autoriseret til at give garantier på vores vegne på de leverede varer, og vi påtager os intet ansvar for garantier udstedt af køberen over for tredjepart.

4. Fejl, der er dækket af garantien, vil blive repareret gratis, efter vores valg, ved at reparere eller erstatte de defekte varer, uanset om det er i kundens virksomhed, eller ved levering i overensstemmelse med den aftalte INCOTERM af varerne til udskiftning, altid efter eget valg.

5. Arbejdskraften, der følger af og vedrører genindvinding af manglen, bæres kun, for så vidt som fabrikanten af de varer, der godtgør, at den er ansvarlig for vores konto, forudsat at arbejdstiden er i overensstemmelse med den af fabrikanten fastsatte tid.

6. Alt arbejde, der udføres i henhold til vores garantibestemmelser, udføres i princippet kun i normal arbejdstid. Hvis arbejdet i kundens hænder skal udføres uden for den normale arbejdstid, vil yderligere omkostninger blive afholdt af kunden.

7. Hvis vi ikke får tilstrækkelig mulighed for at afhjælpe en mulig defekt, vil alle de deraf følgende omkostninger blive båret af kunden.

8. Alle omkostninger, der overstiger forpligtelsen som defineret i de foregående artikler, såsom, men ikke begrænset til, transportomkostninger, rejse- og opholdsudgifter, lønomkostninger, afmonterings- og samlingsomkostninger, er for køberens regning og risiko.

9. Vi påtager os intet ansvar for fejl på grund af normal slitage eller forbrugsstoffer eller misbrug af varerne og/eller brug i strid med drifts- og vedligeholdelsesreglerne. Garantien gælder ikke, hvis det viser sig, at leveringen ikke er taget i brug eller monteret i overensstemmelse med kravene til ibrug taget eller samlet.

10. Garantien gælder ikke, hvis kunden eller tredjeparter har foretaget justeringer af det leverede uden vores skriftlige samtykke.

11. Hvis kunden ikke, korrekt eller i tide, opfylder nogen forpligtelse som følge af den aftale, der er indgået med os, er vi ikke forpligtet til at yde nogen garanti på nogen måde. Hvis kunden uden forudgående skriftlig godkendelse fortsætter eller fortsættede med demontering, reparation eller andet arbejde på ejendommens område uden forudgående skriftlig godkendelse, annulleres ethvert krav af garantien.

12. Hvis vi erstatter varer for at opfylde vores garantiforpligtelse, vil de udskiftede varer blive stillet til rådighed for os på tidspunktet for omskiftningen.

 

K. ANSVAR

1. Efter levering er vores ansvar begrænset til et maksimum af garantiforpligtelserne i overensstemmelse med artikel J. Medmindre der er forsæt eller grov uagtsomhed fra vores side, er vi ikke ansvarlige for eventuelle skader som følge af de leverede varer. Desuden er vi aldrig ansvarlige for indirekte skader, herunder følgeskader, tabt fortjeneste, mistede besparelser og skader forårsaget af virksomhedens stagnation.

2. Vi påtager os intet ansvar for fejl eller mangler på nogen måde, hvis der ikke tages hensyn til det eller de varer, som disse fejl eller mangler gælder for.

3. I tilfælde af, om der er tale om en del eller ej, opsigelse af kontrakten af køberen som følge af forsæt eller grov uagtsomhed fra vores side, vil vi blive holdt op til højst kompensation for udskiftning ydeevne op til et maksimum af den kontraktlige værdi af den ikke overholdt eller opløst del af kontrakten.

4. I det omfang dette ansvar ikke er udelukket, og med forbehold af bestemmelserne i denne artikel K.1 til K.3, er vores erstatningsansvar altid begrænset til højst 50% af kontraktbeløbet med et maksimum på €5.000,00.

5. For varer, som vi køber fra tredjeparter og leverer uforarbejdede, gælder ansvarsordningen for disse vilkår og betingelser, medmindre vi er nødt til at acceptere yderligere begrænsninger fra producenten. I sidstnævnte tilfælde gælder de særlige betingelser for fabrikanten, der er tilknyttet.

6. Et erstatningskrav bortfalder, hvis erstatningskravet ikke er indtruffet inden for en måned efter de forhold og/eller omstændigheder, der giver eller kan gives, erstatningskravet er indtruffet, har køberen ikke skriftligt underrettet os herom med angivelse af alle relevante oplysninger og holder det ansvarligt. Hvis køberen har informeret os og er ansvarlig, med forbehold af bestemmelserne i den foregående sætning, vil erstatningskravet ikke desto mindre blive droppet, hvis køberen ikke anlægger sag mod os hos den kompetente myndighed inden for seks måneder efter meddelelsen.

7. De ansvarsbegrænsninger, der er indeholdt i disse vilkår og betingelser, anses for at være forhandlet til fordel for tredjeparter, der er involveret i leveringen af varerne af os.

8. Vi er aldrig ansvarlige for nogen skade, bøde eller på anden måde nævnt omkostninger i nogen form, at kunden direkte eller indirekte pådrager sig som følge af annullering og / eller annullering af en aftale af os, hvis dette er resultatet af gældende (sanktion) lovgivning som beskrevet i N.2.

 

L. BESKYTTELSESFORANSTALTNING

1. Køberen skal beskytte os mod ethvert krav fra en medarbejder eller repræsentant for køberen eller af tredjemand for skade eller anden skade, som direkte eller indirekte er et resultat af brugen eller anvendelsen af varer, der leveres af eller på grund af os til køber og design, rådgivning, undersøgelser eller andre tjenester, der leveres til køberen.

 

M. INTELLEKTUEL EJENDOMSRET

1. Vi forbeholder os alle rettigheder inden for industriel og intellektuel ejendomsret af vores varer. Varer omfatter: tilbud, design forudsat, billeder, tegninger (retssag) modeller, software osv. Ophavsrettigheder og rettigheder af industrielle og intellektuelle ejendomsrettigheder på ovennævnte varer vil fortsat være vores ejendom, uanset om køberen er blevet opkrævet for sin fremstilling. De varer, der er beskrevet ovenfor, må ikke kopieres, bruges eller vises til tredjemand uden vores udtrykkelige samtykke. I tilfælde af overtrædelse af disse forpligtelser, kunden fortabelser en bøde på € 5,000.00 per overtrædelse, per dag, at overtrædelsen fortsætter, uden at dette berører vores ret til fuld kompensation. Kunden skal returnere de varer, der leveres til ham som beskrevet ovenfor ved første anmodning inden for den frist, der er fastsat af os. Omkostningerne bæres af køberen.

2. Kunden må ikke ændre de leverede varer helt eller delvist eller ændre varemærket eller emballagen eller anvende det pågældende varemærke eller registrere det i eget navn.

 

N. SANKTIONER

1. Køberen vil ikke (gensælge)sælge eller videresælge varer, tjenesteydelser og/eller oplysninger, der er indhentet fra os til eller eksportere til andre lande og/eller parter, hvis dette ikke er helt i overensstemmelse med alle gældende betingelser, som er pålagt af regeringen som krævet af, men ikke begrænset til, økonomiske sanktioner og (handels) restriktioner pålagt af den hollandske regering, Den Europæiske Union og/eller USA.

2. Enhver overtrædelse af under N.1. de vilkår, der er anført, vil af os blive betragtet som en alvorlig overtrædelse af enhver aftale mellem os og kunden og vil give tilstrækkelig grund til, at vi ensidigt opsiger enhver aftale, der er på plads. Vi har ret til at opsige og/eller annullere enhver ny og/eller løbende kontrakt og/eller aftale, hvis vi mener, at vi ville overtræde en gældende lov eller regulering af den hollandske eller anden regering.

 

O. GÆLDENDE LOVGIVNING OG TVISTER

1. Disse grundliggende betingelser og betingelser og alle vores tilbud, aftaler indgået mellem os og kunden eller deraf følgende aftaler gælder kun for hollandsk lovgivning, bortset fra FN's konvention om internationale købsaftaler om handel (CISG) af 11. Tvister, der kan opstå som følge af den nuværende aftale eller yderligere aftaler, som kan opstå som følge af dem, som ikke kan løses efter fælles overenskomst, vil være underlagt den kompetente domstols afgørelse i det distrikt, hvor vi har vores hjemsted, uden at dette berører vores ret til at bilægge tvisten i overensstemmelse med reglerne fra Det Nederlandske Voldgiftsinstitut (NAI) i Rotterdam.

P. BETÆNKNINGSTID / FORTRYDELSESRET

1. Hvis et forbrugerkøb lukkes via vores webshop, har den private person ret til at returnere (en del af) de leverede varer inden for en fortrydelsesfrist på 14 kalenderdage uden at give en begrundelse.

2. Den i stk. 1 omhandlende fortrydelsesfrist begynder dagen efter, at den privatperson eller en tredjepart, der tidligere er udpeget af den privatperson, der ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:

3. hvis den privatperson har bestilt flere varer i samme rækkefølge: den dag, hvor den pågældende person eller en af ham udpeget tredjemand modtog de sidste varer.

b) hvis leveringen af et produkt består af flere sendinger eller dele: den dag, hvor den privatperson eller en af ham udpeget tredjepart modtog den sidste sending eller den sidste del

c) i tilfælde af regelmæssige leveringskontrakter for en bestemt periode: den dag, hvor den privatperson eller en tredjepart, som han har udpeget, modtog det første produkt.

4. Fortrydelsesretten gælder ikke for:

- serviceaftaler, efter fuld gennemførelse af tjenesten, og først når gennemførelsen er påbegyndt med udtrykkelig forudgående samtykke fra den private og den private person har erklæret, at han vil miste sin fortrydelsesret, når vi har fuldt ud gennemført kontrakten,
- varer, der er fremstillet efter private specifikationer, f.eks.
- produkter, hvis holdbarhed er udløbet inden for afkølingsperioden på 14 dage (henfald).
- forsejlede produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til returnering, og hvis segl er brudt efter levering.
- forseglede lyd-/video- eller softwarebærere, hvis segl er blevet brudt.

 

Q. PRIVATPERSONENS FORPLIGTELSER I FORTRYDELSESPERIODEN

1. I fortrydelsesperioden vil den private person håndtere varerne og emballagen omhyggeligt. Han må kun pakke eller anvende varerne i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere varernes art, egenskaber og drift. Udgangspunktet her er, at den private person kun kan håndtere og inspicere varerne, som han ville få lov til at gøre i en butik.

2. Den privatperson er ansvarlig for afskrivningen af de varer, der følger af en måde at håndtere varerne på, som går ud over den tilladte i stk. 1.

 

R. PRIVATPERSONENS UDØVELSE AF FORTRYDELSESRETTEN OG DENS OMKOSTNINGER

1. Hvis den private person bruger sin fortrydelsesret, skal han underrette os inden for tidsrammen ved hjælp af modellen for tilbagetrækning eller på anden utvetydig måde. 2. Så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter dagen efter den i stk. 1 omhandlede meddelelse, skal den private person returnere varerne eller overdrage dem til (en bemyndiget repræsentant for) os. 3. Den privatperson skal returnere varerne med alt det leverede tilbehør, hvis det med rimelighed er muligt i original stand og emballage, og i overensstemmelse med de instruktioner, som vi har afgivet. 4. Risikoen og bevisbyrden for en korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten ligger hos den private. Den privatperson skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret i god tid, f.eks. bevis fra post eller levering. 5. Den privatperson afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne. 6. Hvis den privatperson trækker sig tilbage efter først udtrykkeligt at have anmodet om, at tjenesteydelsen udføres i fortrydelsesperioden, skylder den privatperson os et beløb, der står i et rimeligt forhold til den del af tilsagnet, som vi har opfyldt på tilbagetrækningstidssted, i forhold til virksomhedens fulde opfyldelse.

 

S. VORES FORPLIGTELSER VED TILBAGETRÆKNING

1. Vi refunderer alle betalinger foretaget af den private person, herunder eventuelle leveringsomkostninger, som vi har opkrævet for de returnerede varer, straks, men inden for 14 dage efter den dag, hvor den privatperson rapporterer tilbagetrækningen. Medmindre vi tilbyder at afhente varerne selv, kan vi vente, indtil vi har modtaget varerne, eller indtil den private person beviser, at han har returneret varerne, afhængigt af tiden før. Ved returnering af hele købet vil det fulde købsbeløb, herunder eventuelle beregnede forsendelses- og/eller betalingsomkostninger, blive refunderet til den enkelte. Omkostningerne ved returnering af varerne afholdes af den private person. Ved returnering af kun en del af varerne refunderes kun købsværdien af de returnerede varer.

2. Vi bruger de samme betalingsmidler, der anvendes af den private person til en tilbagebetaling, medmindre den private person accepterer en anden metode.

3. Hvis den enkelte har valgt en dyrere metode til levering end den billigste standard levering, bør vi ikke refundere de ekstra omkostninger for den dyrere metode.

4. Returneringen af varerne skal udelukkende ske på den enkeltes regning og risiko.

 

© VONROC 2022